Over mij
Communicatie. Het facineert mij in alle vormen!
Judith Meinders
Ik ben op een missie, om met podcasts jouw échte zakelijke verhaal te vertellen.
Lang geleden vertelden we elkaar al prachtige verhalen rond het kampvuur. Verhalen met een moraal, een metafoor of een les.
Wanneer je een product hebt of dienstverlener bent, heb je vaak ook zo’n verhaal. Het doel waarom je er bent. We kunnen dit fancy je “brandstory” noemen, of de “why” of “purpose” van je onderneming.
Maar eigenlijk is het gewoon een goed verhaal waarom je doet wat je doet.
Het gekke is, wanneer we moeten uitleggen wat we doen, schieten we soms krampachtig in het vertellen over alle eigenschappen van het product: waarom het zo goed is en wat het kost.
Wist je dat 25% van de mensen een podcast luistert voor zakelijke doeleinden? Deze mensen willen geïnspireerd raken, inzichten opdoen en een goed gesprek volgen om kennis mee te nemen en te gebruiken in hun eigen zakelijke succes.
Zij zijn dus gebaat bij inspiratie. En niet bij Piet van marketing die uitleg geeft over product X, Y of Z.
Dit is mijn missie: jouw zakelijke podcast nét dat extra zetje te geven. De uitwerking van een journalistieke luisterervaring voor jouw zakelijke doel.
Hoe ziet dit er dan uit?
Ik help je met een podcast concept, passend bij jouw doelstellingen en doelgroep. Om vervolgens te kijken welke uitwerkingsvorm hiervoor nodig is. Is dit een korte “audiosnack” voor je eigen werknemers? Is dit een verhaal dat we scripten en opnemen? Of zijn dit interviews die we verwerken in een totaalverhaal?